José Vicente Fuentes, compositor resident de l’OUV 2020-2021

03/02/2020 Orfeó

José Vicente Fuentes

Font: La pluma de Bach

El músic, director i compositor José Vicente Fuentes serà, durant tota la temporada 2020-2021, el compositor resident de l’Orfeó Universitari de València.

José Vicente Fuentes és llicenciat en composició pel Conservatori Superior de Música “Joaquín Rodrigo” des de 2010, on va finalitzar els seus estudis amb matrícula d’honor i Premi Extraordinari Fi de Carrera. Va pertànyer al grup d’arpes Bisbigliando i actualment és membre del grup instrumental 360. També és creador, des de l’any 2008, del sistema educatiu de l’Ateneu Cultural Ciutat de Manises, del qual és director i amb el qual va aconseguir en 2012 el Premi a la Innovació Educativa impulsat per la Fundació Horta Sud, Fundació Urgarte i Caixa Popular.

La seua primera obra, Obertura per a Banda es va estrenar en 2006 per la Banda Municipal de Santiago de Compostel·la, a partir de l’encàrrec de Roberto Forés, Catedràtic d’Instrumentació i Orquestració del Conservatori Superior de Música de València.

En 2008 rep l’encàrrec de l’Ajuntament de Valladolid per a instrumentar l’obra commemorativa del seu centenari. El mateix any rep el Premi Nacional València Crea i el Premi Vila de Madrid. En 2010 va compondre la seua primera òpera Fins a la pròxima per a la inaguración del nou centre del Conservatori Superior de Música de València.

Per al Orfeó Universitari de Valéncia compondrà l’obra original Alter Eros.