Joan Castejón, artista resident de l’OUV

10/04/2019 Orfeó

L’artista Joan Catejón treballant al seu estudi

El pintor, escultor i dibuixant il·licità Joan Castejón será, durant tota la temporada 2018-2019, l’artista resident de l’Ofeó Universitari de València.

Nascut a Elx en 1945, Joan Ramón García Castejón és un dels principals representants del realisme social del “Grup d’Elx”, moviment de renovació plàstica valenciana de postguerra.

Encara que el seu principal mitjà d’expressió és el dibuix, també fa incursions als camps de la pintura, l’escultura i el teatre, disciplina en què va treballar com a actor i com a escenògraf. Castejón compta amb un estil personalíssim, amb un domini excepcional del dibuix. Un recurs recurrent d’aquest autor és la inexistència de rostres, definint un aspecte íntim i social de la humanitat.

Des de la seva primera gran exposició personal a la galeria Mateu de València el 1966, la seva obra ha estat exposada en els museus més importants de la Comunitat Valenciana, com l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM), Museu de la Universitat d’Alacant, Col·lecció Martínez Guerricabeitia de la Universitat Politècnica de València, Universitat Miguel Hernández d’Alacant, la Fundació Bancaixa, el Centre del Carme de València o la Llotja de Peix d’Alacant, entre d’altres.

La seva exposició itinerant “Per a Paca” va recórrer la província d’Alacant entre 2009 i 2010 com a homenatge a la seva esposa, sent una mostra retrospectiva de records històrics de la parella i la vida de l’artista.