Marta Negre, artista resident del 75 aniversari de l’OUV

16/02/2022 Orfeó

El Projecte Residències s’inicia el 2014 amb l’objectiu d’oferir un espai de col·laboració interdisciplinar per diferents agents culturals, en concret de la música, en el seu vessant de creació i interpretació, i les Belles Arts.

Sobre un projecte definit, l’Orfeó Universitari de València convida a artistes d’altres disciplines per a cooperar i oferir resultats nous, sempre concedint una importància especial a la llibertat artística de cadascuna de les parts que es veuen involucrades.

Per a celebrar el seu 75 aniversari l’Orfeó ha convidat a l’artista Marta Negre a crear la imatge de la commemoració i totes les activitats que se’n deriven.

Llicenciada en Publicitat per la Universitat Jaume I de Castelló i Màster en Arts Gràfiques per la Universitat Politècnica de València, on va cursar el Màster de Producció Artística, en l’especialització en Pensament Contemporani i Cultura Visual. Durant 13 anys ha treballat com a dissenyadora gràfica en el Servei de Comunicació i Publicacions de la Universitat Jaume I de Castelló, especialitzant-se en creativitat, direcció d’art, disseny gràfic, il·lustració i editorial.

Des de 2018 treballa per compte propi per a clients com la Generalitat Valenciana, el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, l’Institut Valencià de Cultura, Centre del Carme Cultura Contemporània, IVAM, MuVIM, universitats, ajuntaments i altres entitats de l’àmbit cultural.

En paral·lel ha desenvolupat un corpus de càpsules audiovisuals en les quals reflexiona sobre paradigmes de pensament en la nostra societat, tractant temes com la deriva de la societat actual en relació amb les noves tecnologies o la digitalització.

Les seues obres han sigut exhibides en USVAN11 Nova York, Bòlit Centre d’Art Contemporani de Girona, MAC – Mataró Art Contemporani, L’Alternativa – CCCB Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, IVAM Institut Valencià d’Art Modern, CCCC Centre del Carme Cultura Contemporània, Galeria Luis Adelantado, MuVIM Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat, Museu de la Ciutat de València, Centre Cultural Les Cigarreras d’Alacant, Drassanes de València, Museu de Belles Arts de Castelló, À Punt TV o la Filmoteca d’entre altres.

www.martanegre.com