Projecte Residències 2022: Marta Negre i Montserrat Palacios

08/03/2022 Orfeó

L’artista i dissenyadora gràfica, Marta Negre, i l’artista sonora i etnomusicòloga, Montserrat Palacios, seran les artistes residents del Projecte Residències del 75 aniversari de l’Orfeó Universitari de València.

Montserrat Palacios, soprano i etnomusicòloga, nascuda a Mèxic i resident a València, és una de les veus més reconegudes en el camp de l’experimentació vocal. S’interessa per la música tradicional, la música antiga, les propostes més innovadores i la fusió de llenguatges, i ha desenvolupat un treball que ha portat arreu del món. Amb Llorenç Barber, ha publicat llibres i ha creat propostes sonores úniques adaptades a espais tan versàtils com museus, sales de concerts i exposicions, teatres o sota el cel obert, en alguns dels festivals més reconeguts de música actual.

Actualment, practica la improvisació, el cant disfònic, la performance vocal i extended voice. Ha realitzat nombroses creacions artístiques, algunes ben originals, per a veu i màquines de cosir o teteres. A més, dirigeix El cant del cantó, una estratègia domèstica per a la formació, investigació, experimentació i expressió sonora, que acull el Centro Hispanoaméricano de Arte Sonoro.

Marta Negre és llicenciada en Publicitat per la Universitat Jaume I de Castelló i Màster en Arts Gràfiques per la Universitat Politècnica de València, on va cursar el Màster de Producció Artística, en l’especialització en Pensament Contemporani i Cultura Visual. Durant 13 anys ha treballat com a dissenyadora gràfica en el Servei de Comunicació i Publicacions de la Universitat Jaume I de Castelló, especialitzant-se en creativitat, direcció d’art, disseny gràfic, il·lustració i editorial.

Des de 2018 treballa per compte propi per a clients com la Generalitat Valenciana, el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, l’Institut Valencià de Cultura, Centre del Carme Cultura Contemporània, IVAM, MuVIM, universitats, ajuntaments i altres entitats de l’àmbit cultural.

En paral·lel ha desenvolupat un corpus de càpsules audiovisuals en les quals reflexiona sobre paradigmes de pensament en la nostra societat, tractant temes com la deriva de la societat actual en relació amb les noves tecnologies o la digitalització.

Les seues obres han sigut exhibides en USVAN11 Nova York, Bòlit Centre d’Art Contemporani de Girona, MAC – Mataró Art Contemporani, L’Alternativa – CCCB Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, IVAM Institut Valencià d’Art Modern, CCCC Centre del Carme Cultura Contemporània, Galeria Luis Adelantado, MuVIM Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat, Museu de la Ciutat de València, Centre Cultural Les Cigarreras d’Alacant, Drassanes de València, Museu de Belles Arts de Castelló, À Punt TV o la Filmoteca d’entre altres.